Houd realtime bij wie toegang heeft tot persoonsgegevens en gebruik deze inzichten om ongewenst gebruik tegen te gaan. Zo waarborgt u privacy en blijft u AVG-compliant.

Bescherm de privacy van uw inwoners en verklein de risico’s. Start vandaag samen met ons een dataprivacyproject en bouw aan een veilige, toekomstbestendige gemeente. Met onze gerichte risicoanalyse krijgen we samen goed inzicht waar de grootste risico’s op onterechte inzages door medewerkers liggen. Op basis van deze analyse stellen we een praktisch plan van aanpak op om deze risico’s snel en doelmatig te verkleinen — met als einddoel AVG-compliancy.
Persoonsgegevens zijn verdeeld over systemen en afdelingen, wat overzicht en regie bemoeilijkt.
Veel medewerkers zijn nog onvoldoende toegerust om privacyrisico’s tijdig te herkennen en voorkomen.
Het naleven van privacywetgeving vraagt om duidelijke kaders, actuele kennis en structurele aandacht.
Ons platform helpt privacyrisico’s beheersen. Gericht op individuele gemeenten, als op gemeenten die in (IT) samenwerkingsverbanden werken. Hiermee kunnen doelen worden bereikt zoals kostenbesparing, schaalvoordelen, kennisdeling, betere dienstverlening en ondersteuning bij digitalisering.
.png)
Geen steekproeven, maar volledige controle op alle inzages
Laat instellingen, management- en controlegegevens zien in duidelijke overzichten.
Inzages kunnen als ‘gecontroleerd’ worden gemarkeerd om dubbel werk te vermijden.
Helpt gemeenten te voldoen aan de AVG gedragslijnen.
Biedt inzicht in hoe vaak escalaties worden gebruikt en of dat terecht is.
Exporteert inzagelogs voor een burger met geanonimiseerde medewerkernamen.
Krijg helder inzicht in wie toegang heeft tot welke applicaties, systemen en gegevens, en controleer direct of die rechten nog terecht zijn.
Wij vinden het belangrijk dat ook gemeenten gebruik kunnen maken van onze kennis, aanpak en het platform. Ons onderzoek wijst uit dat er momenteel geen passende en doelmatige overall-oplossing is.
Meer lezen
.jpg)
Staat jouw vraag hier niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande link
Contact opnemenHet platform heeft aantoonbaar bijgedragen aan een succesvolle voorbereiding en uitvoering van audits bij diverse organisaties.
Indien de technische randvoorwaarden met betrekking tot infrastructuur zijn gerealiseerd, is implementatie doorgaans binnen enkele weken mogelijk.
De inzage monitor controleert 100% van de inzages en geeft alle opvallendheden overzichtlijk weer. Hiermee bent u volledig in controle over wie welke burgergegevens heeft ingezien.
Ja, de Inzage Monitor rapporteert pro-actief en geautomatiseerd onterechte inzages, zodat je direct kan acteren en acties kunt ondernemen.
Houd volledig zicht op wie patiëntendossiers bekijkt en ontdek ongebruikelijke inzagepatronen. Zo versterkt u de informatiebeveiliging en voldoet u moeiteloos aan de zorgwetgeving.
Meer lezen
Krijg direct inzicht in wie cliëntdossiers raadpleegt en signaleer ongeautoriseerde inzages. Zo behoudt u grip op privacy en voldoet u aan alle geldende regels.
Meer lezen
Houd realtime bij wie toegang heeft tot persoonsgegevens en gebruik deze inzichten om ongewenst gebruik tegen te gaan. Zo waarborgt u privacy en blijft u AVG-compliant.
Meer lezen