Krijg direct inzicht in wie cliëntdossiers raadpleegt en signaleer ongeautoriseerde inzages. Zo behoudt u grip op privacy en voldoet u aan alle geldende regels.

Zorginstellingen verwerken dagelijks duizenden gevoelige cliëntgegevens. Daarmee is het risico op ongeoorloofde inzages groot, terwijl toezichtcomplexer wordt door meerdere locaties en afdelingen.
Een incident kan vertrouwen schaden en flinke boetes opleveren.
Handmatige controles missen patronen en risico’s blijven bestaan.
Onterechte toegang tot patiënt- en cliënt-data door medewerkers blijft vaak onopgemerkt.
Met ons platform monitort u 100% van de inzages in cliëntdossiers, detecteert u direct afwijkend gedrag en genereert u transparante rapportages. Zo voorkomt u incidenten en kunt u altijd aantonen dat u compliant bent. Hieronder enkele features.
.png)
Geen steekproeven, maar volledige controle op alle inzages
97% van de inzagen koppelen automatisch aan zorgrelaties
Onderzoek kan plaatsvinden op inzagepatronen bij cliënten of medewerkers tot 5 jaar terug.
Exporteert inzagelogs voor een cliënt met geanonimiseerde medewerkernamen.
Biedt inzicht in hoe vaak escalaties worden gebruikt en of dat terecht is.
Instellingen voor inzagelog zijn inzichtelijk én aanpasbaar voor bevoegde gebruikers.
Inzages kunnen als ‘gecontroleerd’ worden gemarkeerd om dubbel werk te vermijden.
Pantein kiest voor HiX Inzage Monitor (HIM) en Ons Inzage Monitor (OIM) om haar digitale patiëntendossiers toekomstbestendig en compliant te beheren.
Meer lezen
.jpg)
Staat jouw vraag hier niet bij? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via onderstaande link
Contact opnemenHet platform heeft aantoonbaar bijgedragen aan een succesvolle voorbereiding en uitvoering van audits bij diverse organisaties.
Indien de technische randvoorwaarden met betrekking tot infrastructuur zijn gerealiseerd, is implementatie doorgaans binnen enkele weken mogelijk.
Verdachte inzages worden automatisch gesignaleerd en in het dashboard weergegeven via een puntscore-classificatie, waardoor gerichte opvolging mogelijk is volgens het vastgestelde beveiligingsbeleid.
De oplossing kent een startprijs van €995. Daarnaast geldt een tarief van €250 per 100 dossiers (met een maximum van €1.250,- p/m). Afhankelijk van sector en schaalgrootte kunnen maatwerkafspraken worden gemaakt.
Alle gegevens worden uitsluitend opgeslagen bij de klant (on-premise) of in een gecertificeerd datacenter binnen Nederland. Datagarantie en compliance staan hierbij centraal.
Houd volledig zicht op wie patiëntendossiers bekijkt en ontdek ongebruikelijke inzagepatronen. Zo versterkt u de informatiebeveiliging en voldoet u moeiteloos aan de zorgwetgeving.
Meer lezen
Krijg direct inzicht in wie cliëntdossiers raadpleegt en signaleer ongeautoriseerde inzages. Zo behoudt u grip op privacy en voldoet u aan alle geldende regels.
Meer lezen
Houd realtime bij wie toegang heeft tot persoonsgegevens en gebruik deze inzichten om ongewenst gebruik tegen te gaan. Zo waarborgt u privacy en blijft u AVG-compliant.
Meer lezen